Krea Median opintojaksolla voi päätyä viettämään päivää yläilmoissa saksilavalla. Meidän opiskelijoiden tehtävänä on laatia asiakasyritykselle markkinointi- ja viestintästrategia, jonka avulla yritys uudistaa brändiään ja kehittää viestintäänsä. Asiakasprojektin aluksi yrityksen edustajat tulevat tavallisesti antamaan briefin toiminnastaan Haaga-Heliaan, mutta tällä kertaa pääsimme iloksemme paikan päälle tutustumaan yrityksen tiloihin.
Opintojakson asiakasyritys on Vantaan Ylästössä koneita vuokraava Pikavuokraus Oy. Jo 25 vuotta alalla toiminut perheyritys vuokraa laitteita porakoneista henkilönostimiin. Krea-hengen mukaan antauduimme konevuokrauksen maailmaan ja inspiroiduimme päivän aikana innovatiivisten ideoiden luomiseen. Vaikka ala oli meistä monelle vieras, otimme haasteen innolla vastaan!
Ideoille nostetta tehokkaasta briefistä
Jokaisen onnistuneen projektin perustana on hyvä brief. Me valmistauduimme tapaamiseen tutustumalla yritykseen ja sen toimialaan. Mietimme etukäteen kysymyksiä, jotta varmasti saamme tarvitsemamme tiedot strategian luomiseen ja valittujen toimenpiteiden toteuttamiseen.
Aloitimme aamun kuuntelemalla, kun yrityksen omistajaperhe esitteli alaa ja toimintaansa. Esitimme myös omia kysymyksiämme ja brief oli mukavaa vuoropuhelua.
Vierailun kruunasi käytännön tutustuminen vuokrattaviin koneisiin. Koko porukalla pääsimme kokeilemaan saksilavaa ja viimeistään silloin saivat ideat nostetta. Melkein kuin olisimme käyneet huvipuistossa.
Saamiemme eväiden kanssa lähdemme työstämään vastabriefiä ja ideoimaan markkinointi- ja viestintästrategiaa Pikavuokraus Oy:lle. Yritys valitsee ideoista toimivimmat, ja pääsemme aloittamaan käytännön toteutusta.