Krean tarina
Luova toimisto Krea perustettiin syksyllä 2015, kun Haaga-Helian opettajat alkoivat kahvihuoneessa pohtimaan, miten yksittäiset markkinoinnin kurssit voitaisiin yhdistää yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Opiskelijat olivat jo aiemmin tehneet erilaisia markkinointiin liittyviä toimeksiantoja yrityksille, mutta opettajat halusivat viedä oppimisen uudelle tasolle tarjoten entistäkin enemmän työelämälähtöistä kokemusta ja parempia työllistymismahdollisuuksia valmistumisen jälkeen.
Luova toimisto Kreassa työskennellään kuin alan toimistoissa. Kreasta löytyy lähes kymmenen kurssia, ja jokainen toteutus on aina uniikki vaihtelevista toimeksiantajista johtuen. Opiskelijat kokevat, että Krea kannustaa luovuuteen sekä oma-aloitteiseen toimintaan, sillä lähes kaikki työt tehdään tiimeissä. Opiskelijoiden osaaminen ja ymmärrys arvioidaankin tehtyjen työnäytteiden ja tiiminsä tuottaman sisällön perusteella sen sijaan, että arviointi perustuisi tentteihin. Kaiken kaikkiaan Krea tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden kehittää jatkuvasti tiimityöskentely- ja esiintymistaitojaan sekä testata omaa luovuuttaan turvallisessa ja kannustavassa ympäristössä.
Dare to be yourself. Dare to be KREAtive.
Miten Krean prosessi toimii?
Toimeksianto
Projektikokonaisuudet suunnitellaan aina asiakkaan kanssa yhteistyössä.
Asiakkaan tarpeet, toiveet ja tavoite ovat meille pääasia, mutta otamme aina huomioon myös opintojakson oppimistavoitteet. Tässä kohdassa sovitaan Krea-valmentajan kanssa projektin hinta, lopputuotokset, vastuuhenkilöt ja aikataulu.
Työskentely/ohjaus
Projekti alkaa ja sen tavoitteet esitellään opiskelijoille brief-tilaisuudessa. Opiskelijat työstävät vaihtoehtoja omissa tiimeissään ja ne esitellään toimeksiantajalle välipresentaatiossa. Tämän jälkeen työstöprosessia jatketaan saatujen kommenttien avulla.
Tuote/palvelu on valmis!
Kurssi huipentuu töiden viimeistelyyn ja loppupresentaatioon, jossa tuotokset esitellään toimeksiantajalle.
Näin ollen myös toteutetut tuotokset siirtyvät täysin toimeksiantajan omistukseen. Niitä voi hyödyntää markkinoinnin tai viestinnän kehitystyössä tai julkaista omissa kanavissa.
KreaN tarjoamat palvelut
MarkkinoiNNIN KONSEPTIT
Suunnittelemme asiakkaillemme inspiroivia markkinoinnin konsepteja. Meiltä voi tilata myös media- ja markkinointistrategioita sekä tarinallista sisällöntuotantoa.
BrändiSTRATEGIA
Kirkastamme brändi-identiteetin ja luomme sen ympärille brändiä tukevat elementit. Suunnittelemme brändistrategian mukaista markkinointimateriaalia tukemaan brändin rakennusta.
Visuaalinen ilme
Palveluihimme kuuluu visuaalisen ilmeen suunnittelu, graafiset ohjeistot, kuvakonseptit ja videotuotanto.
somekampanjat
Suunnittelemme some-materiaaleja kaikille alustoille kuten Instagram, Facebook ja TikTok, unohtamatta perinteistä sähköpostimarkkinointia. Vaikuttajayhteistyö on nykypäivänä myös olennainen osa digitaalista markkinointia.
tapahtumat
Ideoimme ja tuotamme elämyksellisiä tapahtumia sekä suunnittelemme niille markkinointikampanjan. Voimme tarjota tapahtumapaikkana Haaga-Helian omia tiloja, jolloin tekniikka järjestyy kätevästi talon kautta.
Tutkimukset
Kohderyhmätutkimus ja asiakaspersoonien rakentaminen kuuluvat lähes jokaiseen projektiimme.
Voimme tutkia myös asiakastyytyväisyyttä, bränditunnettuutta tai palvelukokemusta – ja tuottaa tulosten pohjalta kehitysideoita.
KRean valmentajat
Ville Lahtinen
Valmentaja
Johanna Mäkeläinen
Valmentaja
Graham Hill
Valmentaja
Jenni Brisk
Valmentaja
Sari Haavisto
Valmentaja
Susanna Luoma
Valmentaja
Tarja Autio
Valmentaja
Hanna Tattari
Valmentaja
Merike Koskinen
Valmentaja