Alma Media järjesti keväällä 2019 Amos Rexissä Future Forerunners – tulevaisuuden työelämän ammattilaiset -tapahtuman. Luova toimisto Krea toi tapahtuman suunnitteluun ja järjestelyihin opiskelijanäkökulmaa ja raikkaita ideoita.

Tapahtuman tarkoituksena oli kerätä työnantajat ja opiskelijat yhteen keskustelemaan tulevaisuuden työelämän toiveista ja odotuksista. Krealaiset tekivät tapahtumaan asiakastutkimusta, ohjelmasisältöjä ja monipuolisesti someviestintää.

Tulevaisuuden työelämää tutkimassa ja kehittämässä

Projekti aloitettiin tekemällä asiakastutkimus tapahtuman kohderyhmästä, nuorista korkeakouluopiskelijoista. Nuorten työelämäodotuksia kartoitettiin kyselylomakkeilla ja tutustumalla valmiisiin tilastoihin ja tutkimustuloksiin. Asiakastutkimuksen perusteella loimme tapahtumalle kävijäpersoonat ja ryhdyimme työstämään tapahtumalle sisältöä.

Krealaiset suunnittelivat Bio Rexin näyttämöllä käydylle paneelikeskustelulle digitaalisen onnenpyöräkonseptin sekä tulevaisuuden työelämää luotaavat sisällöt. Paneeliin osallistui kolme työnantajan edustajaa: Koneen Kaija Bridger, Nordean Pirjo Kuusela sekä yrittäjä-toimittaja-kirjailija Ronja Salmi. Opiskelijoita edusti Krean oma tulevaisuuden työelämän ammattilainen, markkinoinnin opiskelija Paula Ikonen.

Paneelissa keskusteluaiheet arvottiin krealaisten tuunaaman tulevaisuuden onnenpyörän eli Wheel of Futuren avulla. Innovatiivinen idea innosti paneelin katsojat mukaan ja sai kehuja sosiaalisessa mediassa: ”Tämä idea käyttöön jatkossakin: keskustelupaneeli-onnenpyörä! Odotan rosvosektoria, jotta saadaan kinkkinen kysymys panelisteille!”

Future Forerunners 2019 -tapahtumassa oli tarjolla monenlaisia työnhakua ja henkilöbrändäystä tukevia workshopeja osallistujille. Alma Median toiveiden mukaisesti krealaiset tuottivat motivoivasta palkitsemisesta oman workshopin, joka kirvoitti paljon hyvää keskustelua työnantajien ja opiskelijoiden välillä.

Yhdessä Alma Median kanssa tapahtuman järjestäjinä toimivat LähiTapiola, KPMG ja Monster. Jokaisella järjestäjäyrityksellä oli oma ständi, jossa tapahtumavieraat pystyivät tutustumaan yritykseen. Myös Krealla oli ständi, jossa esittelimme ylpeinä asiakastutkimuksen tuloksia havainnollistavia julisteitamme. Julisteisiin oli sisällytetty myös elämyksellistä lisätyn todellisuuden (AR) sisältöä liittyen nuorten työelämäodotuksiin ja toiveisiin. Muun muassa työn joustavuuden, tasa-arvon sekä esimiestyön tärkeys nuorille nousivat julisteissa esille.

Tapahtuman aikainen viestintä ja jälkimarkkinointi pitivät krealaiset kiireisinä

Tapahtumapäivän aikana sekä etenkin tapahtuman jälkeisinä viikkoina krealaiset tuottivat monipuolisesti sisältöä Alma Median, Krean ja Haaga-Helian sosiaalisen median kanaviin. Instagramin ja Twitterin päivittämisen lisäksi opiskelijamme tuottivat haastattelujutut tapahtumassa puhuneista nuorista vaikuttajista Miisa Rotola-Pukkilasta ja Ronja Salmesta. Krean videotiimi toteutti sekä lyhyen ennakkovideon että jälkimarkkinointivideon, jossa haastateltiin tapahtumakävijöitä.

Sosiaalisessa mediassa käytiin keskustelua tapahtumasta hashtagilla #FutureForerunners2019. Some-postausten sekä kävijähaastattelujen perusteella nuoret työnhakijat saivat tapahtumasta oppeja ainakin verkostoitumiseen, palautteen antamiseen ja vastaanottamiseen sekä oman osaamisen markkinointiin. Krealaisille Future Forerunners 2019 -projekti antoi käytännön kokemusta tapahtuman järjestämisestä ja tapahtumamarkkinoinnista sekä hyödyllistä tietoa tulevaisuuden työelämästä ja sen vaatimuksista.

Projektin jälkeen saimme runsaasti kiittävää palautetta toimeksiantajilta. Alma Median yritysvastuupäällikkö Kirsi Hantula vieraili opiskelijaryhmässä ja toi terveiset kaikilta järjestäjiltä:

”Saatte Alma Medialta ja kumppaneiltammekin pelkästään hyvää palautetta. Erityisesti haluamme kiittää sitoutuneisuuttanne ja sitä, miten hienosti kehittämissänne konsepteissa hyödynnettiin digiosaamista sekä markkinoinnin ja viestinnän osaamista. Teemme mielellämme kanssanne yhteistyötä toistekin!”

Lue Krean opiskelijoiden tekemät jutut Alma Median Uutishuoneesta:

Ronja Salmi saa yrittäjänä valita työt arvojensa mukaan

Media nimeltä mmiisas – henkilöbrändistä ammatti

Katso myös, minkälaista palautetta saimme tapahtuman kävijöiltä:

Perusteellinen asiakastutkimus on tapahtumasuunnittelun kivijalka

Jaa artikkeli:

Asiakas

Alma Media