Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän alumni Milja Hakala antaa vinkkejä mainosalasta kiinnostuneille.
Markkinointitoimisto TBWA\Helsingin ovesta astutaan sisään värikkääseen ja eloisaan mainonnan maailmaan. Meidät ottaa vastaan kokenut ja urallaan menestynyt projektijohtaja Milja.
”Projektit onnistuvat hyvin, jos näkee kokonaiskuvan.”
Milja on viihtynyt työssään Markkinointitoimisto TBWA\Helsingissä reilun vuoden. Työ on mielekästä ja haastavaa, eikä tylsää päivää ole. Työpäivä saattaa koostua tavallisista toimistotehtävistä, sähköposteista, palavereista, resursoinnista sekä sisäisestä viestinnästä, mutta välillä on kuvausmatkoja ja työpajoja, jotka tuovat vaihtelua arkeen. Tällä hetkellä Milja vetää isoja tuotekehitysprojekteja, jotka kestävät useamman vuoden. Projektijohtajan työssä tarvitaan tarkkuutta ja rehellisyyttä. Tekemällä oppii. Kokemus auttaa tunnistamaan kokonaisuuden kannalta olennaiset asiat ja rohkeus tehdä päätöksiä kasvaa.
Kannattaa kysyä tiimiltä
Milja-Hakala-TBWA-KreaMilja työskenteli aiemmin digitoimisto Valveella. Digipuolen työkokemuksesta on hyötyä: ”Teen nykyään töitä yhdessä mekaniikkainsinöörien kanssa, mikä ei ole ihan tyypillistä mainostoimistoprojekteille. ”
”Isoissa ja tärkeissä päätöksissä kannattaa nukkua yön yli.”
Miljan mukaan yksi työn parhaimpia puolia on tiimityöskentely. Suurissa päätöksissä kannattaa jutella tiimin kanssa ja sen jälkeen vielä nukkua yön yli. Tiimityöstä saa tukea − ja hyvän fiiliksen.
Ottakaa kaikki irti opiskelusta!
Milja kouluttaa itseään jatkuvasti. Myös itse työ opettaa uutta. Hän kannustaa opiskelijoita panostamaan opiskeluun ja työharjoitteluun. Kollegat eri alojen yrityksissä ovat kertoneet, että palkkaavat mielellään Haaga-Helian opiskelijoita: ”Heiltä löytyy käytännön järkeä ja he tarttuvat toimeen. Sitä arvostetaan kaikissa firmoissa – myös meillä.”
Kolme vinkkiä itsensä kehittämiseen
- Tekemällä oppii: kokemuksen myötä kehittyy!
- Asenne ratkaisee: ole rehellinen, vilpitön ja ota vastaan neuvoja!
- Maailmalla tapahtuu: ole tiedonjanoinen!